010-408 1875 info@erasmussport.nl

BODYFIT

 

BODYFIT

In ons BodyFit programma bieden we dagelijks diverse sporten aan. Groepslessen van Aerobics en Zumba tot Insanity, maar ook Indoor Cycling en Yoga behoren tot de mogelijkheden. Met een Erasmus Sport pas kun je deelnemen aan deze activiteiten.

Bekijk dit filmpje om een beeld te krijgen van de bodyfit lessen die wij aanbieden

Om het rooster groter te zien, of uit te printen, kan je het hieronder downloaden.

Body Fit schedule from September 3, 2018

Aerobics

Een populaire groepsles met stimulerende muziek. Goed voor de hart- en longfunctie, maar ook kracht, lenigheid en coördinatie worden verbeterd; zeker omdat Aerobics in combinatie met BBB wordt aangeboden.

Power Pump

Bij deze intensieve work-out wordt gebruik gemaakt van halters en gewichtjes van 1,25 tot 10 kg. Door de vele herhalingen wordt er niet gericht op spiermassatoename, maar op het ‘strakker’ worden van spiergroepen. Let op! In verband met een beperkt aantal plaatsen moet je voor Powerpump in het bezit zijn van een deelnamekaartje. Uitgifte hiervan via de service desk is persoonlijk en kan alleen op de dag zelf. Reserveren is niet mogelijk.

Shivananda Hatha yoga

Een vaste reeks van Hatha Yoga houdingen. In de series doen wij ademhalingsoefeningen, kracht opbouwen, ontspanning vinden en het rekken van de spieren. Door elke week hetzelfde te doen wordt het in de praktijk steeds makkelijker en wordt de geest meer onspannen. Shivananda Hatha yoga is geschikt voor zowel beginners als voor ervaring yogi’s.

Meditatie

Stap voor een moment uit je hectische wereld en neem wat tijd om je lichaam en geest te ontspannen met deze meditatieles. Meditatie geeft je een moment om te vertragen om een rustige en heldere geest te bereiken. Meditatie is de laatste jaren meer mainstream geworden. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat meditatie onder andere stress vermindert, je zorgen vermindert, focus en concentratie verbetert en je gelukkiger maakt.

BBB

BBB is een low-impact activiteit, waarbij dus niet wordt gesprongen. Gericht op het versterken van de drie B’s: Buik, Billen en Benen. Vaak wordt bij deze oefeningen gebruik gemaakt van attributen zoals dynabands, gewichtjes of steps. BBB komt als combi-les in het rooster terug: in combinatie met Body Toning en Aerobics

High Intensity Training (HIT)

HIT is een van de zwaarste trainingen in ons programma waarbij door middel van intensieve intervaltraining de vetverbranding wordt gestimuleerd. HIT is niet geschikt voor beginnende sporters: het is een grote belasting op je totale lichaam en vergt veel energie. 

Indoor Cycling

Met staande, zittende en ‘jumpende’ oefeningen en sprints, simuleren we fietsen op vlakke weg en tegen de steilste berg. De opzwepende muziek en de stimulerende instructeur halen het beste uit je in deze work-out. 

Steps

Steps is een totaaltraining op muziek en is voor iedereen toegankelijk. Het is gericht op het verbeteren van conditie, coördinatie en spierkracht, met een hoge intensiteit en verhoudingsgewijs lage belasting van wervelkolom en gewrichten. Tijdens de les ben je bezig met het op- en afstappen van de step in verschillende figuren.

XCore®

Een effectieve groepsles op de beste beats in een upbeat tempo, met de originele XCO-trainer®, een aluminium buis gevuld met gruis. Dit levert een extra impact aan het begin en eind van iedere beweging, ook wel ‘reactive impact’ genoemd, een prima manier om je core-spieren te versterken. Tevens zal je conditie verbeteren, terwijl je een hoog aantal calorieën verbrandt. De XCore® workout duurt rond de 45 minuten en heet daarom kort, effectief, simpel, dynamisch en intens. In verband met een beperkt aantal plaatsen moet je voor XCore in het bezit zijn van een deelnamekaartje. Uitgifte hiervan via de service desk is persoonlijk en kan alleen op de dag zelf. Reserveren is niet mogelijk.

Insanity

Een zeer intensieve work-out waar alles uit de kast wordt gehaald om in conditionele topvorm te komen. Een total-body-work-out waarbij spieren worden getraind waarvan je niet wist dat ze er waren. Naast een grotere spierspanning zorgt een hogere vetverbranding voor een strakker in je vel zitten.

Zumba

Zumba staat letterlijk voor snel bewegen en lol hebben. Het is een combinatie van fitness en Latijns Amerikaanse dansen als Salsa, Merengue, Reggaeton, Samba en Cumbia, maar dan zonder al te ingewikkelde choreo’s; dus haalbaar voor iedereen. Zumba is één van de toppers in het BodyFit-programma, en een feestje is het iedere keer weer.

Body Toning / BBB

Bij Body Toning / BBB wordt door middel van kleine bewegingen en veel herhaling aan een versteviging van de spieren gewerkt. De training is vrij rustig doch intensief wat Body Toning bijzonder geschikt maakt voor mensen met bijvoorbeeld rugklachten of herstellenden van een blessure.

Cheerleading

Met dansen als hoofddoel, maar vermaak en uitdaging zoeken als bijkomstigheid, zit je zeker goed bij onze Cheerleading les. Zoals bekend van intermezzo’s bij American football en basketbal werken de dames van Erasmus Sport Harley’s Jokers ook hard aan bepaalde choreo’s voor toepassing bij optredens en evenementen, maar sowieso beleef je een les met veel dansspektakel. Wil jij daar ook aan meewerken? Dit kan elke vrijdag om 19:30 in onze Sport Studio!

Yoga

Tijdens onze yogalessen wordt veel gebruik gemaakt van standaard houdingen oftewel asanas. De asanas maken het lichaam sterk en soepel en zorgt voor meer energie, ontspanning en stressvermindering. Yoga is geschikt voor iedereen, er zijn 2 niveaugroepen. Ook tijdens de les worden er opties gegeven om te kunnen kiezen wat het beste bij jou past.

Yin yoga

Bij Yin Yoga worden houdingen langer aangehouden en zijn de meeste houdingen zittend of liggend op de yogamat. Kledingadvies is om makkelijk zittende kleren aan te doen en neem een trui/sweater mee. Voor de eindhouding is het comfortabel als je een fleece dekentje meeneemt. De lessen zijn toegankelijk voor alle niveaus.

Strength & Conditioning

Trainingen bestaan uit functionele bewegingen, dus meerdere spiergroepen tegelijkertijd, tegen een relatief hoge intensiteit. Door de constante variatie in de trainingen blijf je je lichaam uitdagen om zo een constante verbetering van je conditie te garanderen. De hoge intensiteit zorgt ervoor dat je op alle vlakken van fitheid (uithouding, kracht, lenigheid, explosiviteit, snelheid) vooruitgang boekt en blijft boeken!

Hatha Yoga

Is een vorm van yoga waar de houdingen een tijdje worden aangehouden. De nadruk ligt op het versterken van de spieren en ze flexibeler te maken. In de praktijk. focussen we op ademhalen, kracht, flexibiliteit, balans, strekken en onspanning. Hatha Yoga is een wat rustigere oefening, geschikt voor zowel beginners als voor ervaren yogi’s.

Flow Yoga

Flow Yoga is een rustige vorm van Power Yoga waarbij we de houdingen dmv zonnegroeten en vinyasas aan elkaar verbinden. Hierdoor ontstaat er een dynamische flow waardoor de les krachtiger en actiever is dan bv. een Hatha les. De les is een mix van inspanning en ontspanning, kracht, zachtheid, overgave en loslaten.  Deze klas is geschikt voor alle niveau’s, dus… stroom in.

CONTACT MET ONS

Volg ons op sociale netwerken

CONTACT Burgemeester Oudlaan 50 │ 3062 PA │ ROTTERDAM │ 010 – 408 1875 INFO@ERASMUSSPORT.NL KVK: 41125908  │  BTW: NL 0053.60.596.B.01

Show Buttons
Share On Facebook
Hide Buttons