010-408 1875 info@erasmussport.nl

BODYFIT

BODYFIT

In ons BodyFit programma bieden we dagelijks diverse sporten aan. Groepslessen van Aerobics en Zumba tot Insanity, maar ook Indoor Cycling en Yoga behoren tot de mogelijkheden. Met een Erasmus Sport pas kun je deelnemen aan deze activiteiten.

Bekijk dit filmpje om een beeld te krijgen van de bodyfit lessen die wij aanbieden

Aerobics

Een populaire groepsles met stimulerende muziek. Goed voor de hart- en longfunctie, maar ook kracht, lenigheid en coördinatie worden verbeterd; zeker omdat Aerobics in combinatie met BBB wordt aangeboden.

Core Training

Een training gericht op gevarieerde rompoefeningen voor een stabiele en krachtige lichaamshouding. Grond- en staande oefeningen worden afgewisseld, net als statische en dynamische oefeningen. De work-out verbetert de algehele conditie en wordt afgesloten met een uitgebreid stretchdeel.

Power Pump

Bij deze intensieve work-out wordt gebruik gemaakt van halters en gewichtjes van 1,25 tot 10 kg. Door de vele herhalingen wordt er niet gericht op spiermassatoename, maar op het ‘strakker’ worden van spiergroepen. Let op! In verband met een beperkt aantal plaatsen moet je voor Powerpump in het bezit zijn van een deelnamekaartje. Uitgifte hiervan via de service desk is persoonlijk en start vanaf 75 minuten voor de les. Reserveren is niet mogelijk.

BBB

BBB is een low-impact activiteit, waarbij dus niet wordt gesprongen. Gericht op het versterken van de drie B’s: Buik, Billen en Benen. Vaak wordt bij deze oefeningen gebruik gemaakt van attributen zoals dynabands, gewichtjes of steps. BBB komt als combi-les in het rooster terug: in combinatie met Body Toning en Aerobics

High Intensity Training (HIT)

HIT is een van de zwaarste trainingen in ons programma waarbij door middel van intensieve intervaltraining de vetverbranding wordt gestimuleerd. HIT is niet geschikt voor beginnende sporters: het is een grote belasting op je totale lichaam en vergt veel energie. 

Indoor Cycling

Met staande, zittende en ‘jumpende’ oefeningen en sprints, simuleren we fietsen op vlakke weg en tegen de steilste berg. De opzwepende muziek en de stimulerende instructeur halen het beste uit je in deze work-out. 

Steps

Steps is een totaaltraining op muziek en is voor iedereen toegankelijk. Het is gericht op het verbeteren van conditie, coördinatie en spierkracht, met een hoge intensiteit en verhoudingsgewijs lage belasting van wervelkolom en gewrichten. Tijdens de les ben je bezig met het op- en afstappen van de step in verschillende figuren.

Insanity

Een zeer intensieve work-out waar alles uit de kast wordt gehaald om in conditionele topvorm te komen. Een total-body-work-out waarbij spieren worden getraind waarvan je niet wist dat ze er waren. Naast een grotere spierspanning zorgt een hogere vetverbranding voor een strakker in je vel zitten.

Zumba

Zumba staat letterlijk voor snel bewegen en lol hebben. Het is een combinatie van fitness en Latijns Amerikaanse dansen als Salsa, Merengue, Reggaeton, Samba en Cumbia, maar dan zonder al te ingewikkelde choreo’s; dus haalbaar voor iedereen. Zumba is één van de toppers in het BodyFit-programma, en een feestje is het iedere keer weer.

Lady Style

Lady style danslessen helpen je om op te vallen! Veel plezier, danscombinaties en aantrekkelijke zelfverzekerdheid.

Body Toning / BBB

Bij Body Toning / BBB wordt door middel van kleine bewegingen en veel herhaling aan een versteviging van de spieren gewerkt. De training is vrij rustig doch intensief wat Body Toning bijzonder geschikt maakt voor mensen met bijvoorbeeld rugklachten of herstellenden van een blessure.

Yoga

Tijdens onze yogalessen wordt veel gebruik gemaakt van standaard houdingen oftewel asanas. De asanas maken het lichaam sterk en soepel en zorgt voor meer energie, ontspanning en stressvermindering. Yoga is geschikt voor iedereen, er zijn 2 niveaugroepen. Ook tijdens de les worden er opties gegeven om te kunnen kiezen wat het beste bij jou past.

Yin yoga

Bij Yin Yoga worden houdingen langer aangehouden en zijn de meeste houdingen zittend of liggend op de yogamat. Kledingadvies is om makkelijk zittende kleren aan te doen en neem een trui/sweater mee. Voor de eindhouding is het comfortabel als je een fleece dekentje meeneemt. De lessen zijn toegankelijk voor alle niveaus.

Strength & Conditioning

Trainingen bestaan uit functionele bewegingen, dus meerdere spiergroepen tegelijkertijd, tegen een relatief hoge intensiteit. Door de constante variatie in de trainingen blijf je je lichaam uitdagen om zo een constante verbetering van je conditie te garanderen. De hoge intensiteit zorgt ervoor dat je op alle vlakken van fitheid (uithouding, kracht, lenigheid, explosiviteit, snelheid) vooruitgang boekt en blijft boeken!

CONTACT MET ONS

Volg ons op sociale netwerken

CONTACT
Burgemeester Oudlaan 50 │ 3062 PA │ ROTTERDAM │ 010 – 408 1875
INFO@ERASMUSSPORT.NL

KVK: 41125908  │  BTW: NL 0053.60.596.B.01

Show Buttons
Share On Facebook
Hide Buttons